Gönderen Konu: Dofus Online  (Okunma sayısı 12493 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı BurakEnder

  • Üye
  • **
  • İleti: 57
    • Burak Ender
Dofus Online
« : 13 Mart 2008, 01:01:24 ös »
Oyunun linux versiyonu mevcut ancak bazı insanlar çalıştıramayıp sorun alıyorlarmış.Bu sorunla karşılaşırsanızm eğer windows sürümünü indirin ve wine ile oynayın sorun vermiyor.oyunu indiriyoruz 80 MB oyun tanıtımı:
İlk olarak oyunun sunumuyla ilgili birşeyler anlatayım. oyun tamamen flash üzerine kurulu olduğu için, keskin hatlardan yoksun, oldukça şirin ve tatmin edici görüntülere sahip.

oyunun gui'si oldukça kullanışlı ve bu insanlar en rahat nasıl keyif alabilirler diye düşünülmüş. zaten mmorpg tecrübesi olanlar bilirler, gerek knight online, gerek silk road online ve gerekse wow, ekranın 4 köşesinde bar bulunduran oyunlar ve alışana kadar oldukça dert çektiriyor. dofus, 10 yaşındaki kardeşimin bile kafasını karıştırmadan, başına oturduğu anda çözebildiği bir gui'ye sahip, ve oldukça kullanışlı da.

oyunun içeriğine gelirsek, oyun sıra tabanlı bir mmorpg ve taktiğe dayalı olduğunu söyleyebilirim. oynayan bir iki kişi ile tartışırken de belirttiğim gibi, eğer tek bir hamle zincirleme olarak kazanılabilecek bir savaşı kaybettiriyorsa, o oyun taktiğe dayalıdır. oyunda son yama ile 12 tane ırk var, bunlar:

cra: okçuluk üzerine büyüler barındıran class. (tersten arc, yani ok)
ecaflip: şans üzerine menzilli ve alan etkili büyülere sahip olan sınıf. (fransızcada yazı-tura demek)
eniripsa: iyileştirme ve buff üzerine yoğunlaşmış sınıf. (tersten aspirine)
enutrof: şans ve item düşürmeye yönelik bir sınıf. (tersten fortune)
pandala: kısa menzilli dövüş yoğunluklu sınıf.
sadida: summon ve direct damage yoğunluklu "warlock" sınıfı. (tersten adidas, ne alaka ben de çözemedim)
osamados: summon ve bu summonlara yönelik buff ağırlıklı sınıf. (tersten sado-maso, çünkü adamların bir büyüleri summon edilmiş hayvanları kırbaçlamakla alakalı.)
ıop: yakın dövüş yoğunluklu ve player'lara damage buff verebilen paladinvari bir sınıf.
sacrier: yakın dövüş odaklı, darbe yedikçe güçlenen mazoşist eğilimli sınıf.
xelor: hareket kısıtlayıcı büyü odaklı, menzilli dövüş odaklı bir sınıf. (tersten rolex)
sram: dofus'un assasain'leri olan, saklanma, tuzak kurma odaklı sınıf. (tersten mars, niye mars, onu ben de bilmiyorum.)
feca: koruma büyülerine odaklı sınıf.

her sınıfın güçlü ve zayıf yönleri olması, bir yerden sonra işi grup çalışmasına yönlendiriyor ki, dofus'u bu kadar keyifli kılan şeylerin başında gelir. ufak gurupların yanında, çok büyük guild'lerin varlığı ve iki alignment'ın bölge işgalleri, oyunu bitmek bilmez bir mücadeleye çeviriyor, ve bir yerden sonra insanı hırslandırıyor.

oyundaki tecrübe mantığı, her zamanki gibi xp kazanıp level atlamaya, bu levellarla birlikte gelen stat point ve boost pointlerle karakterleri güçlendirmeye yönelik gidiyor. bir sınıfın tek bir elemente odaklanmamış olması, farklı karakter yapılandırmalarına gidiyor ki, bu da 12 sınıfın alt dallarıyla beraber, 40'a yakın sayıda bilinen karakter yapılandırmasıyla oyunu zenginleştiriyor.

oyunda loot mantığı, eski bir uo'cu olarak beni çok tatmin ediyor. her savaş sonunda, kimin ne alacağını şans ve prospecting stat'leri etkiliyor.

harita inanılmaz derecede büyük, öyleki, bazı yerlere hala insan evladının gitmediği biliniyor. forumlarda ilk rastladığımda baya bir şaşırmıştım, ama bir madenin kimse tarafından bilinmemesi gm'leri kıllandırıyor, ve inceledikleri zaman gerçekten de daha oralara kimsenin gitmediği öğreniliyor. tabii daha sonra "gold rush" tarzında bir akın ile orası doluyor.

oyunda aynı zamanda bir çok meslek var. alchemist'ten miner'a, farmer'ından shoemaker'ına, karakterinize 3 tane meslek alabiliyorsunuz. (tabii ilk başta birinde lvl 30 olma şartıyla)

oyunda her class'ın lvl 100 e kadar alacağı tonlarca büyü var. hatta ekstradan satın alabildiğiniz büyülerde mevcut. hangisini güçlendireceğiniz ise tamamen size kalmış.


Web adresi:

www.dofus.com

Ekran Görüntüsü

« Son Düzenleme: 20 Mart 2008, 10:38:55 ös Gönderen: atlantis »