Microsoft, 20. yüzyılda teknoloji geliştiren şirketleri(OEM) ve 3. parti üreticileri arkasına alarak on binlerce Windows uyumlu cihaz ile bilgisayar pazarının hakimi olmuştu. Bu durum, 20. yüzyılda kişisel bilgisayar kavramınının ekosisteminin bir bakıma tanımlaması oldu.
Formül 2000’li yıllarda iyi gitmedi. Android ve Apple’ın iOS’u pazarı dünyanın her yerinde domine ederken Microsoft, Windows Phone mobil işletim sistemi ile ağırlıkla Nokia cihazlarında kullanıcılarla buluştu. Ancak beklenen olmadı.
Windows Phone, Nokia modellerinin yüzde 80’den fazlasında yer alırken global pazarın sadece 3,5’ine sahip olabildi. Bu düzeydeki başarısızlığın ardından Nokia’nın bir süre daha ayakta kalmasına etki eden tek faktör ise Asya-Pasifik bölgesindeki ucuz telefon modellerindeki ciddi satış başarısıydı. Ancak bu ucuz telefonlar şirkete çok düşük kar marjları sağlıyordu. Ve beklenen haber 3 Eylül Salı günü ABD’den geldi.
Microsoft CEO’su, prestiji yüksek ama satışları düşük ikonik telefon markası Nokia’yı satın almak için 7 milyar Amerikan Doları’nın üzerinde bir rakamı gözden çıkardıklarını bir koferasnta basın mensuplarıyla paylaştı.
Yanlış yönetildiği, koşullara bir türlü uyum sağlayamadığı teknoloji dünyasınca 2000’lerin özellikle son döneminde konuşulmaya başlanan Nokia’nın Microsoft’a satılması, ABD menşeili dünyanın en büyük şirketlerinden birinin yadsınamaz bir noktaya ulaşan mobil cihazlara dönük atılıma duyduğu ihtiyacın karşılanması olarak yorumlanabilir. Peki Microsoft, artık tarih olmak üzere olan Nokia’yı nereye taşıyacak? Bu sorunun yanıtını yakın zaman içinde göreceğiz.